Informeren en net nu investeren 

Camiel America en Bjorn Geraards

Wij zijn Valkenburg

Bij Wij Zijn Valkenburg kwam de coronaklap begin dit jaar hard aan. Het evenementenbureau is aanbieder van groepsactiviteiten en complete, op maat gemaakte programma’s in en rondom Valkenburg. Het bureau wordt met name gevonden door de zakelijke markt, voor bijvoorbeeld teamuitjes.

Al in de week voor die beruchte 15 maart – het moment dat de landelijke lockdown werd aangekondigd – zagen Camiel America en zijn compagnon Bjorn Geraards ruim 90 procent van hun omzet geannuleerd of verplaatst worden. ,,We hadden twee opties: afwachten of doorpakken. We kozen voor het tweede.’’

Ondanks het feit dat ze in die periode ‘nul’ omzet draaiden, besloot Wij Zijn Valkenburg te investeren in onder meer de zichtbaarheid online. In samenwerking met Pure Minds werd de SEO (search engine optimization) van www.wijzijnvalkenburg.nl volledig up to date gebracht.

Halverwege juli werd al duidelijk dat de SEO-optimalisering van de website zijn vruchten afwierp; groepstoerisme bleef nog uit, maar dankzij de goede vindbaarheid via Google wisten op piekmomenten tot wel drie keer zo veel bezoekers als normaal de website van Wij Zijn Valkenburg te vinden. Deze bezoekers, dagjesmensen die de stad Valkenburg bezochten tijdens hun staycation (vakantie in eigen land) waren op zoek naar praktische informatie over het stadje en tickets voor lokale activiteiten.

,,Daar moesten we wat mee. Dus creëerden we een digitaal platform special voor de particuliere bezoeker van Valkenburg. Dit platform staat boordevol praktische informatie over bijvoorbeeld parkeerplaatsen en openbare toiletten. Het biedt ook de mogelijkheid om direct bij partners van Wij Zijn Vlakenburg entreekaartjes te kopen.’’

Niet alleen de bezoekers van Valkenburg en partners van Wij Zijn Valkenburg waren blij met deze ontwikkeling, ook Gemeente Valkenburg zag potentieel. Met als resultaat dat Wij Zijn Valkenburg en Gemeente Valkenburg momenteel overleggen of lastminutes.wijzijnvalkenburg.nl kan worden omgezet in een mobiele app. ,,Als dat gerealiseerd kan worden, kunnen we met pushmeldingen werken om bezoekers bij drukte te informeren over bijvoorbeeld punten die ze beter kunnen mijden omdat het daar op dat moment te druk is en hun alternatieven bieden die ze dan wel kunnen bezoeken. Vooral richting de kerstperiode zien we daar veel toegevoegde waarde.’’

De onverwachte drukte vanuit de particuliere markt zette de lancering van de vernieuwde website van Wij Zijn Valkenburg (die ook tijdens de lockdown werd geïnitieerd) tijdelijk on hold. ,,Je SEO kan immers helemaal to the point zijn; je website moet anno 2020 ook mobile-friendly zijn. En dat was hij niet, maar daar wordt momenteel hard aan gewerkt door onze communicatiepartner James Robinson.’’ #inspirerendlimburg

Reacties

Dit project heeft nog geen reacties!

Laat een reactie achter