BLOOM

Danny Keppels

Event Management Group

Toen op 15 maart de lockdown werd aangekondigd, had Danny Keppels van de Event Management Group (EMG) nog goede hoop dat hij drie weken later de deuren van zijn evenementenlocaties weer zou mogen openen. Inmiddels weet de Limburgse ondernemer dat juist zijn branche behoort tot de sectoren die het zwaarst getroffen zijn. Zijn locaties mogen dan wel weer open, evenementen zoals hij die is gewend, zitten er voorlopig even niet in.

Politiek

In zijn aanvalsplan voor de periode die zou gaan volgen was het beleid van de Limburgse gemeentes en veilgheidsregio leidend. ,,We hebben wel 25 plannen ontwikkeld; elke keer als de regels ergens werden aangepast, zaten wij er bovenop. Er kwamen ideeën naar boven van glow camping tot Kindervakantiewerk 3.0. Veel ideeën werden, vanwege het landelijke beleid, ook weer afgeketst door de gemeentes, maar dat is niet erg: in dat proces hebben we veel contact gehad met de gemeentes en dat is positief richting de toekomst!’’

Samenwerkingen

De concepten die Keppels de afgelopen maanden wel opzette, zijn allemaal geboren uit samenwerkingen met andere ondernemers die het moeilijk hebben (gehad) als gevolg van de coronacrisis. ,,Ik ben altijd van de samenwerkingen geweest. Dat hoort erbij, samen sta je sterker. Daarbij is het wel belangrijk is dat beide partijen dezelfde intentie hebben, dat zorgt voor kracht en op z’n tijd creativiteit en ideeën.’’

En dat bleek. In de eerste week nadat de lockdown was ingegaan lanceerde Keppels in samenwerking met Bram Drost van de Venlose cateraar Crewfood het goede doelen-project ‘Noodfood’, waardoor in de weken die volgden ruim 7500 maaltijden werden bereid en thuisbezorgd bij eenzame ouderen.

Via Noodfood kwam Keppels in aanraking met Bas Akkermans van Quadakkers Catering in Voerendaal. ,,Dat vind ik sowieso een top-bedrijf. Zij zijn vanuit hun slagerijen groot geworden in catering en hebben zich de afgelopen jaren strategisch ontwikkeld. Daarbij kwam dat het gewoon klikte tussen ons.’’ Dus startten de twee de ‘Eventarchitect’(een eventbureau dat, waar dan ook, een volledig event kan) en schoven ze aan tafel met Ramon Lukers van de Musicdome in Kerkrade. ,,Hij kon binnen niets, buiten lagen de mogelijkheden. Gelukkig zagen ze dat bij de gemeente Kerkrade ook in.”

Zo kregen ze groen licht voor BLOOM, een summerclub die binnen 14 dagen werd gerealiseerd – van tekentafel tot opening – waar regionale festivals zoals Rewind en Papi Chullo deze zomer toch nog even een acte de présence konden geven. Dit resutleerde niet alleen in veel tevreden gasten die, ondanks de beperkende maatregelen, blij waren er even uit te zijn, maar ook een geweldige samenwerking met de Gemeente Kerkrade.


Creatief

Binnen zijn eigen business is hij vooral heel creatief te werk gegaan, geeft Keppels aan. ,,Je merkt toch dat mensen behoefte hebben elkaar weer te zien. Dus zijn we met EMG gaan kijken hoe we bestaande evenementen op een andere manier konden inrichten. Op sommige locaties kun je, als je het goed aanpakt en ruimte binnen en buiten optimaal gebruikt, meer dan 100 man kwijt op anderhalve meter afstand. In andere gevallen verdelen we de groep in kleinere groepjes en organiseren we parallelprogramma’s.’’

Voor de meest recente aanwinst van EMG, Kasteel Pietersheim in Lanaken, werd de situatie een heel ander verhaal gezien de Belgische regelmgeving. Deze locatie werd al als evenementen locatie en hotel ingezet, maar daarvoor werd louter de zakelijk markt aangeboord. ,,Als gevolg van de coronacrisis heb ik op al mijn locaties meer richting de particuliere markt moeten kijken, ook hier dus. Dat kon ook bijna niet anders: hotels en restaurants mochten weer, evenementen niet. Wat doe je dan met je exploitaties? Juist.’’

Toekomst EMG

De afgelopen periode moest Keppels keuzes maken. Hij investeerde veel tijd en energie in het aangaan van nieuwe samenwerkingen of het vernieuwen ervan, boorde een nieuwe markt aan en ontwikkelde diverse (tijdelijke)concepten. ,,We moeten dagdagelijks keuzes maken en zagen in deze periode meer potentieel in de andere concepten die we hebben opgezet’’, licht hij toe. Daarbij hebben zijn medewerkers de dagdagelijkse sturing van EMG en de locaties met veel energie uitgevoerd en hun opdrachtgevers naar een oplossing gestuurd.

Vanaf het moment dat op 6 september de deuren van BLOOM voor de laatste keer sluiten, zal Keppels zijn focus weer geheel op EMG richten. Met de inzichten van de afgelopen paar maanden gaat hij samen met zijn team aan de slag om het groeiproces van EMG te garanderen. Daarvoor zal hij de EMG-locatie Schinvelderhoeve overdragen aan Bas Eijssen, die onder de vlag van EMG blijft hangen voor een samenwerking van vijf jaar en in die tijd door Keppels verder wordt opgeleid, en komt daar in de toekomst een nieuwe locatie voor in de plaats. Welke locatie dat is? Daarover wil Keppels nog niets kwijt.

Reacties

Dit project heeft nog geen reacties!

Laat een reactie achter